Allmänna villkor

Dineflow förmedlar beställningar av livsmedel från beställaren (nedan "kunden") till den av kunden valda restaurangen. Varje restaurang har specifika öppettider och erbjuder olika möjligheter i form av äta på plats, avhämtning och utkörning . Vid lagd beställning ansvarar varje enskild restaurang själv för att denna behandlas. Dineflow försöker alltid upptäcka och varna om eventuella driftstörningar, men ansvarar inte för fördröjd eller utebliven mat/dryck till följd av eventuella tekniska problem.

PERSONUPPGIFTER

Person uppgifter hanteras enligt Dineflow AB Policy avseende integritet och marknadsföring

BESTÄLLNING

All personinformation som anges i beställningsformuläret ska vara korrekt och tillhöra den som beställer produkterna. Dineflow ansvarar inte för utebliven leverans till följd av otillräcklig eller felaktig information i beställningsformuläret.

PRODUKTER

Dineflow har som mål att alltid hålla appen uppdaterad för eventuella förändringar i produktutbudet men vi reserverar oss för att vissa produkter kan vara slut i lager. Varje enskild restaurang ansvarar själv för att meddela kunden om detta och erbjuda ett alternativ. Varje enskild restaurang har det yttersta ansvaret för kvaliteten på sina produkter. Om kunden har klagomål på enstaka produkter ska kunden i första hand ta upp detta med den enskilda restaurangen.

BETALNINGSVILLKOR

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy [LINK].

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

BETALNING

Alla beställningar är bindande. Betalning ska ske i svenska kronor.

Alla priser på Dineflow är inklusive moms om inget annat anges. Momsen på livsmedel är 12 % vid förtäring på plats, avhämtning och utkörning och i övrigt är momsen 25 %. Kvitto och momsspecifikation erhålls från respektive restaurang.

Betalningen sker via Dineflow i samarbete med restaurangen. Vid direktköp (Äta här) debiteras kortet direkt. Vid köp med Take-away eller Hemleverans reserveras pengarna fram tills ordern börjar förberedas i restaurangen. 

LEVERANS

Dineflow och alla inblandade restaurangers mål är att erbjuda kortast möjliga leveranstid, och att alltid anlända på utsatt tid. Utkörningen sköts i allmänhet av tredjepartsbud, men vissa restauranger ansvarar själva för leverans. Leveranstiden varierar för olika tider på dygnet och vi reserverar oss för eventuella dröjsmål till följd av lång orderkö eller trafikproblem. För särskilt långa leveranstider har restaurangen det yttersta ansvaret att meddela kunden om detta.

Kunden har ansvar att ange korrekta adress- och kontaktuppgifter. Om kunden ej kan nås på angivet telefonnummer är beställningen inkorrekt genomförd och ingen vidare leveransskyldighet föreligger. För utebliven leverans till följd av att kunden ej kunnat nås utgår ingen ersättning från Dineflow

Varje enskild restaurang har specifika utkörningsområden och restaurangen har rätt att neka utkörning till områden utanför dessa.

Varje enskild restaurang har angivna minimikrav för utkörning, såsom minsta antal rätter eller minsta totalsumma. Eventuell utkörningskostnad framgår på beställningen och varierar mellan olika restauranger.

ÅNGERRÄTT

Vi beställning av livsmedel gäller ingen ångerrätt. Utdrag ur Konsumentverkets informationsbroschyr om Distans- och hemförsäljningslagen (PDF):

Vid distansavtal och hemförsäljningsavtal har du inte någon ångerrätt om du köper livsmedel eller andra varor för ett hushålls löpande förbrukning – det kan till exempel vara hushållspapper, tvättmedel eller eldningsolja – under förutsättning att varorna levereras hem till dig eller till din arbetsplats och näringsidkaren normalt kör ut varorna i ett distributionssystem.

MISSBRUK

Dineflow lagrar kundens IP-adress och annan värdefull information om kundens Internetleverantör för att vid eventuellt missbruk av tjänsten kunna spåra upp beställaren. Vi polisanmäler och utreder alla typer av missbruk av våra tjänster på Dineflow.

VILLKORSÄNDRINGAR

Dineflow har rätt att ändra dessa villkor utan att i förväg få ditt godkännande. Dineflow informerar om ändringen minst en vecka innan den träder i kraft. Informationen lämnas på webbplatsen. Genom att fortsätta att nyttja Dineflow efter att ändringen trätt i kraft godkänner du ändringen.

KONTAKTUPPGIFTER

Dineflow AB, org nr 559166-9360, kan du kontakta på info [email protected]

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer